Pengertian Business Online

Saya tertarik dengan audio perbualan rahsia yg saya dengari setelah opt in melalui squeez page http://thefourweekstofreedom.com dari En Zamri Nayan. Beliau bercadang untuk berhenti kerja makan gaji tetap dan ingin meneruskan kareer di dalam bisnes internet pulak sebab merasakan income dah stabil. Tetapi sebelum berbuat demikian beliau ingin mendapat pandangan berkenaan hal ini dari En C, seorang jutawan Cina Malaysia yg cukup berjaya di peringkat antarabangsa.
Berikut saya ringkaskan topik perbualan mereka

perkara2 yang mustahak sebelum memutuskan untuk berhenti bekerja dan beralih arah ke bisnis internet:

1. mesti serius dalam bisnes internet ini dan anggap ia sama juga seperti bisnes konventional lain di luar sana cuma model bis internet ini berkelebihan tidak memerlukan modal yg tinggi.
2. mempunyai pendapatan jangka pendek - contoh. pendapatan dari affiliate

3. mesti memfokus pada hubungan pelanggan dgn perkenalkan diri dan jangan menyembunyikan diri di belakang komputer- ini adalah kunci faktor untuk memperkembangkan bisnis online anda (dapat membina keyakinan pelanggan untuk berurusan dengan anda)

4. boleh buat fulltime online dan tak mustahil membuat ribu-ribu sebulan - syaratnya wajib memiliki sumber dan peralatan yang tepat sebaliknya jawapan tidak boleh buat fulltime online sekiranya tidak mengaplikasikan 3 komponen utama ini :
1. bisnis yg bersistem - proses boleh diulangi ( 100 jam/100 dolar)
2. tetapkan jangkaan perolehan pendapatan - $ 5000 seblan, selanjutnya-$ 10,000 sebulan dsbnya
3. guna mekanisma yg boleh mempercepat penjanaan pendapatan - spt kempen menawarkan sesuatu , dapatkan trafik segera, email ke pelanggan anda dsbnya

5. Rahsia Kejayaan Bisnes Internet:
- Mulai membina list pelanggan (building list) dengan strategi jangka panjang (Kebanyakkan melakukan cara jangka pendek dan berhenti separuh jalan)
- Mulai dengan menjual produk yg berkualiti. Ini untuk mendapatkan keyakinan pelanggan
- Mengambil tindakan dalam melakukan semua proses di atas
6. Informasi Berlebihan - untuk mengubah paradigm - bisnis internet tidaklah rumit sekiranya anda melakukannya dengan bersistem, langkah demi langkah, cuma ikuti beberapa proses (8 langkah)
Nota: kebanyakan orang hanya melakukan 2 langkah - Dapatkan produk -> Melakukan iklan - meskipun ini menjana pendapatan, namun ianya bukan merupakan cara yang tepat untuk membangun bisnis internet anda)
- Dasar asas perniagaan anda akan kukuh jika mengaplikasikan banyak proses langkah promosi.
- Gunakan Taktik yang berkesan :
- 1. tahu apa yang anda lakukan
- 2. tahu apa bidang pasaran anda - sasaran prospek yg khusus
- 3. tahu apa model bisnis anda- seperti facebook ( apa punca pendapatan mereka)
- 4. apa strategi anda- misalnya mahu menjual handphones sebanyak mungkin -cth guna strategi dapatkan trafik dari pencari engine
- 5. apa taktik yg di gunakan untuk mendapatkan trafik : cth guna kata kunci-optimasi, adwords, blogging etc (kebanyakan orang terus menggunakan cara ini- ini bukan cara yang tepat)
- 3 langkah yang seterusnya tidak dibincangkan.

Perkara paling penting dalam membuat duit online
- Mesti Fokus pada pembangunan aset seperti membangun sebuah produk baru, pembangunan sistem bisnes , menulis artikel dll

Anda perlu membina perniagaan internet yg kukuh dulu supaya dapat menjana pendapatan yg stabil sebelum mengambil risiko berhenti kerja .

0 comments:

Post a Comment

Buat Duit Dengan Forex